Klatskinův tumor

Soňa, 5. 9. 2020

Klatskinův tumor Dobrý den pane primáři můj manžel má diagnostikován klatskinův tumor Bismuth IIIa s metastázou v hilové lymfatické uzlině. Je po implantaci metalických stentů do pravého i levého hepatiku 3/20 v rámci studie RCT SEMS/RFA. Podstupuje paliativní onkologickou léčbu. Čtyři chemo byly celkem v pořádku po páté nastalo nechutenství únava slabost. Máme za sebou už sedm chemo a žádné zlepšení. Chci se zeptat jestli je to normální po chemoterapii nebo to může způsobovat tumor a co dělat aby bylo manželovi lépe. Náš pan onkolog tvrdí že se to při chemoterapii stává. Děkuji za odpověď Soňa

Odpověď odborníka, 8. 9. 2020

Dobrý den, toto je v gesci každého radioterapeutického pracoviště, nikdo jiný nemá s těmito problémy tolik zkušeností jako oni a navíc mají za zády mnoho odborníků dalších oborů, kteří se na léčbě těchto komplikací mohou podílet. V tomto konkrétním případě nevím, zda by nakonec nebylo lepší provést vývod... a tím výrazně ulevit od obtíží. Pac. toto nezřídka volí při dlouhodobých problémech

Zaregistrujte se
k odběru zpravodaje

Partneři