Psychické následky po chemoterapii

Dotaz, 7. 9. 2008

Dobrý den. Je mi 44 let a diagnostikovali mi karcinom prsu. Plán je takový chemoterapie, operace, ozářky. Nyní mám za sebou druhou chemoterapii a cykly jsou vždy po třech týdnech. Potom je mi špatně-nezvracím, ale nemůžu jíst a jsem hodně unavená. Připadám si hůř než před tou chemoterapiií. Chci se zeptat, jestli je to normální a jestli je normální, že se mi střídá zácpa a průjem. Taky jsem až moc podrážděná, je mi to líto, ale neovládnu to. Odnáší si to moje děti a vlastně celá rodina. V noci se probouzím, jsem plačtivá..........Já nevím, jak z toho ven. Další dotaz se týká výživy. Jestli mám něco měnit, nebo jíst to, na co jsem zvyklá. Všechny přípravky, co doporučují při chemoterapii jsou dost drahé-nemám na to. Bylo by toho víc, ale vím, že máte plno otázek od jiných pacientek. Děkuji, jestli mi odpovíte alespoň na toto. S pozdravem

MUDr. Martin Šmakal, 7. 9. 2008

Dobrý den. Neměňte svůj životní styl ani jídlo. Při chemoterapii může být hůř, ale své stesky řekněte svému onkologovi a ten by měl na všechny Vaše problémy najít adekvátní léčbu.

Zaregistrujte se 
k odběru zpravodaje

Partneři