10 tipů pro lepší den

V dnešní, uspěchané době máme na vše většinou velice málo času. Zkuste si ale ve svém programu najít několik volných minut, zamyslete se, zvolněte a dobijte se energií. To vše děláte pro své tělo a ne nadarmo se říká „Ve zdravém těle, zdravý duch“. Pro nemocné rakovinou toto platí dvojnásob.

V dnešní, uspěchané době máme na vše většinou velice málo času. Zkuste si ale ve svém programu najít několik volných minut, zamyslete se, zvolněte a dobijte se energií. To vše děláte pro své tělo a ne nadarmo se říká „Ve zdravém těle, zdravý duch“. Pro nemocné rakovinou toto platí dvojnásob.

Jak se „hodit“ do pohody 

1. Postel. Zaveďte si rituál, že hned ráno si ustelete postel. Navodíte tak příjemné a uklidňující prostředí ve vaší ložnici. 

2. Připravte si svačinu. Ještě než vyrazíte do práce, přemýšlejte, co si dáte dopoledne dobrého a zdravého k jídlu. Mějte připraveno jablko či jiné ovoce, sýr nebo jogurt. Nedopusťte, aby vás v průběhu dne zaskočil hlad.

3. Ukliďte pracovní stůl. Budete-li si udržovat přehledný a čistý stůl, zlepší se vám nálada, zvýšíte produktivitu a budete mít v pracovních věcech přehled.

4. Dobijte se hudbou. Tóny léčí, mají pozitivní účinky na naši náladu. Proto si s sebou nezapomeňte vzít mp3 s oblíbenou hudbou.

5. Obklopte se vůní citrónu. Japonští vědci zjistili, že linalool, látka obsažená v citrónu, má protizánětlivý a protistresový účinek. Také jiné byliny (bazalka, levandule) snižují vnitřní napětí.

6. Protáhněte se. Nemusíte holdovat joggingu, ale zdravé protáhnutí v průběhu dne uvolní svaly a zlepší krevní oběh.

7. Meditujte. A zkuste i hluboké dýchání. Není potřeba žádné speciální vybavení, jen pohodlná poloha v křesle či na podlaze. Meditacemi předejdete depresi a stresu.

8. Deník. Zaznamenávejte si drobnosti, které vám udělaly radost, i vše, co se vám povedlo. 

9. Vypněte elektroniku. V dnešní době je mnohdy nezbytné být online a stále dostupný na telefonu. Není ale podmínkou být ve spojení se světem 24 hodin denně. Prostě techniku vypněte a užívejte klidu – odpočívejte, relaxujte…

10. Priority. Nepřetěžujte se. Sestavte si seznam povinností a zefektivněte svoji práci. Neodkládejte prioritní věci, stresovalo by vás to, a stejně se jim nevyhnete. Ty méně důležité pak s klidem můžete odsunout.

(jakr)

Zdroj:

Zaregistrujte se 
k odběru zpravodaje

Partneři